1999

1999-ben Keserű Lászlóné Ildikó és férjem Keserű László Budapesten (Farkashegyen) a Nimbus Repülőklub-ban tanultunk motoros sárkánnyal repülni. Mivel Rétságon lakunk itt szerettünk volna kialakítani egy leszállópályát, melyet később önerőből létre is hoztunk. Senkitől nem kaptunk anyagi segítséget és nem is hittek abban, hogy mindezt meg fogjuk valósítani.

Eredetileg honvédségi terület volt, a harckocsizók gyakorlótere. A terület megszerzéséhez az engedélyek beszerzése után, a legelső feladat: meg kellett küzdenünk a fák, bokrok sokaságának kiirtásával, a betontuskók kiszedésével, a salakdombok eltüntetésével. A számtalan lövészárok, hernyó járatok módjára behálózták az egész területet. A reptér területére eső részeket a munkaképek földdel töltötték meg.

A látvány nem vette el a kedvünket. Kitűztük a célt magunk elé, itt repülőtér lesz!
Nagyon sok anyagi és fizikai munkánk van benne.
A kitűzött célt sikerült elérnünk, sikerült megvalósítani az „álmomat”, ugyanis én voltam az, aki repülni szeretett volna.
A területet két évvel később munkagépek „varázsolták” véglegesen egyenesre, sima felületűre.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság - Légügyi Igazgatóság által hivatalosan bejegyzett, engedélyezett „Nem nyilvános fel-és leszállóhely”.
A pálya füves, amit szinte majdnem minden évben bővítenünk, hosszabbítanunk kell az UL találkozó rendezvény terjeszkedése miatt.

2001

Baráti összejövetelként induló első sárkányos találkozó.

A repülőtér 200 méter hosszú.
f
2001

2001. nyarától családi hangulatú sárkányos találkozók jöttek létre. Ettől az évtől kezdve valami elkezdődött ezen a repülőtéren. Aki repülővel látogat el hozzánk, festői szépségű táj fogadja. A Börzsöny hegy, a Cserhát vonulata, várak, kőfejtők, tavak, hegyek között a Duna kanyarulata a Visegrádi várral és még számtalan látnivaló.
Minden évszakban más színben pompázik e táj. Tavasszal virágszőnyeg, nyáron zöld ruhába öltözik, ősszel a falevelek csodálatos színvarázsa kápráztatja el az idelátogatót. A leszálló köd alól a fák, bokrok, tavak néha csak félig látszanak ki, ami egy kissé misztikusnak tűnik. Hideg van, de a repülési vágy mindent legyőz. Bár nem lehetünk odafönt órákig, a 20-30 perc is élményteli lehet. Télen, amikor a sárkány néhány hónapra pihenni tér, folyton arra gondolunk: mikor lesz már tavasz, mikor lehet újra fentről szemlélni a tájat és találkozni az ismerősökkel.

2007. májustól a repülőtér 600 méter hosszú /lásd „Kapcsolat”/

 


2002

Túrával egybekötött II. motorossárkány-találkozó

1
1

 

                 A rendezvény ideje alatt túrarepülés Esztergomba.

 

 

 

 

 

 

2003

III. Ultrakönnyű Repülők Találkozója és Fesztiválja

f
2001

 

A rendezvény híre gyorsan elterjedt az országban. Nagyon sok pilóta jelezte, szeretne részt venni a rendezvényen. A program is kiegészült, így ki kellett bővítenünk a repteret és a helyszíneket.

A reptér 450 m hosszú lett, a színpad környéke 400 m, a vidámpark 250 m

 

 

 

 

 

 



Rólunk írták

Nógrád Megyei Hírlap 2003. december 8.

Hobbija a repülés:

Keserű Lászlóné Ildikót egy korábbi álma vezette rá a repülés szeretetére: „álmában” a felhők fölött repült. Évekkel később erős késztetést érzett, hogy valamilyen módon a levegőbe emelkedjen, az azóta eltelt néhány év alatt rengeteg időt töltött fent a motoros sárkányrepülő pilóta, aki végzettségét tekintve ápolónő és asszisztens. Férjével együtt a fővárosba járt oktatásra, ő az országban az egyetlen nő, aki hivataloson ezt műveli. Később Rétság és Tolmács közös határában sikerült kialakítani egy erre a sportra alkalmas repülőteret. A második évtől kisebb rendezvényeket kezdtek el szervezni, ami odáig vezetett, hogy 2003 júliusban már mintegy 5000 ember látogatott ki az országos Ultrakönnyű Repülők Találkozójára. Az ide érkező versenyzőknek is nagyon tetszett a reptér környezete, a Börzsöny közelsége, a Dunakanyar szépsége. A rendezvény szervezésében feladatot vállalt többek között a Honvédség, Rendőrség valamint számos támogató. Büszke is volt a város a nagyszabású eseményre, melynek lesz folytatása. A szaklapok rendszeresen írnak a rétsági sárkányosokról, akik már több repülős túrát is szerveztek.

Néhányat említve: Balatonfőkajár, Siófok-Kiliti, Szokolya, Úrhida, Salgótarján, Kisterenye, Kistarcsa, Dány, Csákvár, Gödöllő, Dunakeszi, Dunabogdány, Eger, Esztergom, Farkashegy, Bernecebaráti, Börgönd, Gyöngyös, Börzsöny hegység körberepülése. Csővár, Erdély, Szlovákia

Ildikó három éve intenzíven foglalkozik rajzolással és festészettel is, képeit több kiállításon megtekinthették már az érdeklődők.

 

sajatfest01
sajatfest02
sajatfest03
sajatfest04
sajatfest05
sajatfest06

 

 

 

2004

IV. Országos Ultrakönnyű Repülők Találkozója és Fesztiválja

f
2001
a
aa

 

Az Ultrakönnyű Repülők Találkozója rendezvény, országos hírnévre tett szert. Több hivatalos szervezet is csatlakozott. Rendőr-Főkapitányság Salgótarjánján, Határőr-Igazgatóság Balassagyarmat, Repülő Felkészítési Osztály Szolnok, 59. Szentgyörgyi Repülőbázis Kecskemét, Hivatásos Tűzoltók Balassagyarmat.
Bemutatójuk során az idelátogatók ízelítőt kaptak e szervek munkájáról, tevékenységéről, valamint színesebbé varázsolták a rendezvény programját.

A repülőtér ismét hosszabbításra került, ettől az évtől 600 méter.

 

 

 

2005

V. Országos Ultrakönnyű Repülők Találkozója és Fesztiválja

 

f
2001
a
2001
a
2001
a
2001

 

 

Az ez évi rendezvény érdekessége: 2 db  L-39 Albatrosz kiképző harci repülőgép
( felfegyverzett harci változata ). A rendezvény ideje alatt (két nap) 20-25 perces lélegzetelállító bemutatót láthattunk Rétság légterében.

 

 

Köszönet az 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis pilótáinak  és  Pető István  dandártábornok, bázisparancsnoknak, aki meghívásunkra részt vett a rendezvényen.

 

 

 

 

 

 

 

 

2006

VI. Országos Ultrakönnyű Repülők Találkozója és Fesztiválja

3

Gondoltunk azokra is, akik a rendezvény ideje alatt túrázni szeretnének a hegyes vidéken. A térképen két 80 km-es túravonalat jelöltünk ki. Hegyek felett, várak, tavak, a Dunakanyar és a Naszály hegy (kőfejtő) közelében és a Börzsöny hegységnél. A lehetőségnek sokan örültek. Egy olyan ismerősöm is részt vett ezen a túrán, aki születésétől fogva vak, soha nem mert felülni repülőre. Felszállás előtt mindenről tájékoztatták. Elmondták, hogyan néz ki egy sárkány, milyen műszerek találhatóak benne stb. Felszállás után a pilóta folyamatosan beszélt hozzá. Mi látható azon a tájon amerre járnak. Visszaérkezésük után, ismerősöm elmondása szerint, fantasztikusan érezte magát és egyáltalán nem félt. Testével érezte a sebességet, a fordulókat. Egy élményteli napot töltött el a repülősök között.

 

 

 

2007

2007. Január 29-én kiváltunk a budapesti Nimbus Repülőklubból.
Keserű Lászlóné Ildikó és Keserű László egyesületet hozott létre repülősök részére.
Egyesületünk neve: EXTRÉM LÉGISPORT EGYESÜLET

kep

Húzd az egeret a név fölé...
TAGOK:
Csabai Csaba Dr. Precskó József Csaba  Forintos Gergely
Friesz György Gáspár Csaba Gáspár Dávid
Hlinka Gábor Jónás Szabolcs Kerekes László
Keserű Lászlóné Ildikó Keserű László Komáromi Gábor
Komáromi Károly Miklovicz László Kőszegi Péter
Pásztor Richárd Poszpisel Gyula Rimóczi Róbert
Rózsa Zoltán Szabó Tamás Tóth Ferenc
Szigeti Tamás Zsóka Lajos
barna

 

Gáspár Dávid

 

- Növendék
- Motoros sárkányrepülő

 
barna barna

 

Forintos Gergely

 

- Pilóta
- Motoros sárkányrepülő

 
barna barna

 

Friesz György

 

- Pilóta
- Motoros sárkányrepülő

 
barna barna

 

Csabai Csaba

 

- Pilóta
- Egyesület titkára
- Motoros sárkányrepülő

 
barna gep

 

Dr. Precskó József Csaba

 

- Pilóta
- Paratrike
- Motoros sárkányrepülő

 
barna  

 

Gáspár Csaba

 

- Pályakarbantartó

 
barna barna

Hlinka Gábor

 

- Pilóta
- Motoros sárkányrepülő

 
barna barna

Jónás Szabolcs

 

- Pilóta
- Motoros sárkányrepülő

 
barna barna

 

Keserű László

- Főpilóta
- Oktató
- Műszaki vezető
- Területi műszaki ellenőr 
- Motoros sárkányrepülő

barna

 

Kerekes László

 

- Pilóta
- Motoros sárkányrepülő

barna igep

 

Keserű Lászlóné Ildikó

 

- Pilóta
- Egyesület elnöke
- Szakosztályvezető
- Motoros sárkányrepülő

barna  

 

Komáromi Gábor

 

- Pilóta
- Motoros sárkányrepülő

 
barna  

 

Komáromi Károly

 

- Pilóta
- Elsőtiszt (Wizz Air)

 
barna barna

 

Miklovicz László

 

- Pilóta
- Motoros sárkányrepülő

 
barna barna

 

Pásztor Richárd

 

- Pilóta
- Motoros sárkányrepülő

 
barna igep

 

Poszpisel Gyula

 

- Pilóta
- Motoros sárkányrepülő

 
barna barna

 

Rimóczi Róbert

 

- A2 P2 pilóta
- Mini-Max

 
barna  

 

Rózsa Zoltán

 

- Gazdasági vezető

 
barna  

 

Szabó Tamás

 

- Pilóta
- Motoros sárkányrepülő

 
koszegi_p koszegi_p_02

 

Kőszegi Péter

 

- A2 Pilóta
- Bingó

 
barna barna

 

Szigeti Tamás

 

- Pilóta
- Apollo Fox

 
barna barna

 

Tóth Ferenc

 

- Pilóta
- Motoros sárkányrepülő

 
barna barna

 

Zsóka Lajos

 

- Pilóta
- Motoros sárkányrepülő

 

Pártolótagok 

- Szántó Mikós (Vác)
- Szántó Attila  (Vác)

 

 Az Extrém Légisport Egyesület Rétságon működik és reprezentálja Nógrád Megye motoros sárkányrepülő sportját mint magyar, mint nemzetközi szinten.

Nem volt nehéz tagokat beszervezni, sokan önként jelentkeztek.

Az egyesületünkben megtalálható a motoros sárkányrepülő, Apollo Fox és vannak, akik a repülőmodellezésben fedezték fel a repülés szépségét.

Az egyesület céljai:

- Nógrád megye, elsősorban Rétság város idegenforgalmának növelése.

- Az ultrakönnyű sportrepülés hagyományinak ápolása.

- A sárkányrepülő légi sport jellegének előmozdítása, népszerűsítése.

- Kulturális és sportigények kielégítése, elsősorban a motoros sárkányrepülésen keresztül.

- Tanfolyamok, szakmai előadások, összejövetelek szervezése.

- Kapcsolatok felvétele és ápolása más repülőklubokkal.

- Az egyesület tagjai számára lehetőséget teremtsen a szabadidő kultúrált eltöltéséhez, a kikapcsolódáshoz.

Az egyesület feladatai:

- A Magyar Repülő Szövetségen keresztül az országos szakszövetség keretei között bekapcsolódjon a hazai és nemzetközi repülősport életbe, ezzel erősítve a magyar légi sportok jó hírnevét.

- Pilóták képzése, motoros sárkányrepülők üzemeltetése.

- A légi sport folyamatos fejlesztése.

- Az egyesület taglétszámának folyamatos bővítése.

- Az egyesület megismertetése, motoros sárkányoktatás és vizsgáztatás.

- Az országos „Ultrakönnyű Repülők Találkozója és Fesztiválja” rendezvény megszervezése, lebonyolítása.

- Légi fotózás.

 

2007. májustól folyamatosan:

- Tanfolyam

- Pilótaképzés /elméleti-gyakorlati/

- Gépek műszaki vizsgáztatása

 

Extrém Légisport Egyesület elnöke: Keserű Lászlóné Ildikó

Műszaki vezető, főpilóta: Keserű László

 

A repülőtér madártávlatból, távolban a Börzsöny hegység
2
   
3 4   5
 Hangár és repülőtér tavasszal Repülőtér Hangár belülről
     
4 3 5
A munka, a túrarepülés, a szabadtéri főzés , a rendezvények még jobban összekovácsolják a csapatot.

 

VII. Országos Ultrakönnyű Repülők Találkozója és Fesztiválja

 

f
2001
a
2001
a
2001
A rendezvényről:

A júliusban megszervezett rendezvény összetettsége, sokoldalúsága állandó mozgásra készteti a közönséget. Egész napos, családi és változatos földi és légi programok várják az idelátogatókat a különböző helyszíneken. Az ultrakönnyű repülők széles skáláját felvonultató rendezvényen belül, 2007. évben Nógrád Megyében elsőként rendeztük meg a közelmúltban elhunyt, Oszetzky István /MALÉV főpilóta, hőlégballon szakosztályvezető/ emléknapot, melyhez több hőlégballonos szakosztály is csatlakozott és a nap folyamán hőlégballonos repülésekre is sor került.

Az idei 2007. év különlegessége, hogy a VII. Országos Ultrakönnyű Repülők Találkozója és Fesztiválja rendezvényen készült fotókból, írásokból, leadott névjegykártyákból az erre az alkalomra szerkesztett VILÁG NÉVJEGYNAPTÁR 2008 határidőnapló jelenik meg 2007 októberében.

A megjelenő naptárnak külön értéket ad, hogy az ajánlást Farkas Bertalan Magyarország első űrhajósától olvashatjuk.

A világ különböző országaiban élő magyarok és az itthoni honfitársak között olyan kapcsolatot hoz létre, amely mindenki számára hasznos lehet.

A naptárban lehetőség van saját névjegykártyák elhelyezésére is.

Aki szeretne bekerülni ebbe a naptárba szándékát jelezze az alábbi weboldalon. www.nevjegynap.tar.hu

 

 

2008

Ettől az évtől az Országos Ultrakönnyű Repülők Találkozója és Fesztiválja, a Magyar Honvédség kiemelt rendezvénye lett. (MH levele olvasható a RENDEZVÉNYEK -2009.UL-találkozó proramnál)

f
2001
a
aa

Április 12.

II. UL merevszárnyú - és motoros sárkányrepülő továbbképzés pilótáknak és növendékeknek

A tanfolyamon 40 fő vett részt.

Július 17-20.

Repülős tábor
RENDEZVÉNYEK -Repülős tábor

 

 

 

Egyesületünk megkapta Rétság Önkormányzatától a harckocsi hangárok egyikét. Tavasztól megkezdődtek a munkálatok. Őszre a tagok, társadalmi munkában elkészítették   a feljárót és a  kaput. A hangár hatalmas ajtajának elkészítése is folyamatban van. Nem közművesített. Mindent önerőből, tagi hozzájárulásokból készül.

 

01

01 01

Így készült a feljáró Zárható kapu
  01  
  Folyamatban a hangárajtó  

 

2009

VIII.Országos Ultrakönnyü Repülök Találkozója
5 éves együttmüködés a Magyar Honvédséggel.

A rendezvény a Magyar Honvédség kiemelt rendezvénye.
f
2001
a
Szeptember 5-6: Rendezvény

01 

Ennek alkalmából a rendezvényen részt vett:

- 1-2. MH Kelet-Magyarországi Hadkiegészítő Parancsnokság (NFTC képzés, Katonai oktatási intézmények bemutatása)

- MH 5. Bocskai István Lövészdandár Debrecen (BTR-80-A kétéltű harci jármű, MH  rendszeresített  
          Kézi és egyéb fegyvereinek bemutatása)

- MH Összhaderőnemi Parancsnokság Repülő Felkészítési Osztály Szolnok (Jet-Fly szimulátor, G-ruha,
          sisak stb.)
 
- MH 86. Szolnok Helikopterbázis (előadás az ejtőernyős oktatásról, ejtőernyők bemutatása)

- MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Zászlóalj Budapest  (hatástalanított eszközök, tűzszerész ruha, aknakereső és         hatástalanító robot, egyéb tűzszerész felszerelések) 

- Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem (katonai közelharc- és  kézitusa bemutató)

 

 

2011

 Tavasszal nem csak az első repülések, hanem a hangár körüli teendők is megkezdődtek.
Az idén minden erőnket a hangár zárhatóságára összpontosítjuk.
Nem kis feladat, hiszen közel 55  méter hosszú részre kell ajtót "varázsolni".
2009-ben a hangár két oldalára elkészült a sín és a vasháló, őszre felkerült rá a lemez is.
Az idén, a tagok nagy lendülettel fogtak hozzá a két tolóajtó összeállításának. 

A társadalmi munkákban minden tag részt vesz.
Lakatos munkák, hegesztés, rozsdamarózás, festés, lemezelés tereprendezés, parkosítás, fűnyírás stb.

        

11k02 11k03 11k04
     
11k05 11k06 11k07
     
A szépülő környezet, a megújuló hangár látványa, lendületet ad a hátralévő munkák elvégzéséhez.
     
11k08 11k09 11k01
     
     
11k08 11k09 11k09
A hangárhoz vezető út Elkészült a hangárajtó Bingo a hangár előtt
     
ILYEN VOLT
A hangár előtti betonos rész, amikor még a harckocsiké volt a terep
     
11k09
     
ILYEN LETT
     
11k08 11k08 11k08
     

 

Október 15.

Borkóstolóval egybekötött Évadzáró

Hely: Rétság repülőtér és Diósjenő Play Panzio
 

Alouette helikopterrel repülhettek a meghívott vendégek.
Sötétedés után rövid erdei séta a borospincékhez. Borkóstoló.
Majd vacsora a panzióban és közben repülős film vetítése.       

Minden tag, az együtt eltöltött öt év fotóiból Émléklapot kapott.
   
Évadzáró képei: FOTÓK-nál

e

 

 

 

2012

III. UL merevszárnyú- és motoros sárkányrepülő továbbképzés

f
2001
a

Április 14.

Az egész napos rendezvényen 80 fő vett részt, 4 előadó tartott előadást vetítéssel egybekötve.

 

 

Erre az évre tervezett faladatok megvalósítása:

A repülőtér oldaljelzéseinek kimérése, kiásása, betonozása, festése

11k08 11k08 11k08 11k08
       

Repülőtér kiszélesítése munkagéppel.

11k08 11k08 11k08
       

Hangárban „klubsarok” kialakítása folyamatban

11k08 11k08 11k08 11k08
 
11k08 11k08
2012 2013    
       

 

 

Július 22-29.

Extrém Légisport Egyesület Erdélyben

f
2001
a
aa



Hely:Románia- Erdély: Székelyvarság

804 méter magas fennsík tetején, egy vadvirágos mezővel körülvett, 200m x 12m-es "felszállópálya". Innen indultak gépeink, hogy gyönyörködjenek az erdélyi tájban, felfedezzék a környék nevezetességeit, látnivalóit.

Képek: FOTÓK-nál 
Leírás: TÚRÁK-nál 

 

 

 

 

 

December 29.

Évadzáró

f
2001
a
aa



Hely:Rétság repülőtéren és a Mona Liza Étteremben (Diósjenő)

Hó borítja a tájat, fehérbe öltözött a repülőtér. Kis csapatunk ez évben utoljára vette elő a bográcsot és a repülőt. E nap tiszteletére rövid túrarepülés a Börzsöny felett, közben a hangárnál csülköt főzött a szakács. Sötétedés után Diósjenőn folytatódott a nap az ünnepi vacsorával. Az óévet pezsgővel búcsúztattuk el. 

 

 

 

 

 

 

 

 

2013

Filmforgatás

Egyesületünket megkeresték a filmesek
(Rétság repülőtér és környéke )

f
2001
a
aa

 

Metro-Goldwyn-Mayer
HERCULES című. film
Főszereplő: Dwayne Johnson

 

 

 

 

 

 

 

 

IX. UL Pilóta Találkozó

f
2001
a

Július 20. Rétság Repülőtér

Rendezvények -hez
Fotók-hoz

 

 

 

 

 

Túrarepülés Ceglédre

f
2001
a

Augusztus 24.

Túrákhoz -hoz

 

 

 

Filmforgatás

Egyesületünket megkeresték a filmesek
(Rétság repülőtér és környéke )

f
2001
a

Augusztus

Argo2 Filmprodukciós Iroda
ARGO2 című film 
Főszereplők: Bicskey Lukács, Kiss József,
                   Kovács Lajos, Scherer Péter

                      

Lásd:FOTÓK            

Túrarepülés Egerbe

f
2001
a

Szeptember 07.

Túrákhoz -hoz

 

 

 

 

 

Óévbúcsúztató

Fenyvespark Szálló és Rendezvényközpont Nógrád

f
2001
a

December 28.

Fenyvespark Szálló és Rendezvényközpont a híres, történelmi Nógrádi Vár mellett, a Börzsöny-hegység szívében helyezkedik el, egy szemet-lelket gyönyörködtető erdő közepén, Budapesttől körülbelül 45 percre.
Több száz éves fák között kialakított, nyugalmat árasztó park, virágház, hangulatos pince teszi kellemesebbé az itt töltött időt. Ahogyan az évszakok váltakoznak, úgy változik a szálló környezete, a terem díszítése.
Ebben az évben e csodálatos helyen jöttek össze a sárkányosok.

Élő zene,finom és bőséges vacsora mellett,éjfélkor pezsgővel búcsúztattuk el az óévet. A jól sikerült buli , hajnal 03-ig tartott.

                      

Lásd:FOTÓK            

 

2014

Április

Extrém Légisport Egyesület Közgyűlése

f
2001
a
aa
a a
  aa
a a
  aa



A Közgyűlést minden évben megtartjuk, ha szükséges többször is.
Szinte nincs olyan év,hogy ne lenne valamilyen változás a repülés terén.

 

Témái a szakmai tájékoztatás, az egyesület belső ügyei, egyesületünkkel kapcsolatos események, tennivalók, előző évi beszámoló, célkitűzések. Közösen döntünk, mindenki véleményét meghallgatva.

 

Idén Egerben a  Halley Kft. (UL repülőgépgyár)  továbbképzést szervezett
(legújabb típusú motoros sárkány szét - és összerelése).
Egyesületünk néhány tagja részt vett ezen a  továbbképzésen.
A résztvevők oklevelet kaptak, melyet a közgyűlésen személyesen  vehettek át az egyesület elnökétől.

 

Az egyesület kiadásait önerőből, támogatásokból, társadalmi munkával és ADÓ1%-ból gyűjtjük össze.
Weboldalunkon (RÓLUNK) , minden évben látható a változás,  új dolgok  vásárlása, felújítások.

 

Egyesületünkben jó a hangulat, az összetartás.
Gyakori a hétvégi bográcsozás, túrarepülés.
A nyár folyamán pilóta találkozó, ősszel szakmai továbbképzés, év végén évadzáró és óévbúcsúztató.

 

 

 

 

2014. évi feladatok megvalósítása

 

f
2001

Hangár mellett lévő földút rendbetétele:
  - útszélesítés
  - kőzúzalékkal való leszórás
  - bozótirtás
  - vízelvezetés

Hangárba :
  - asztal, székek vásárlása

Repülőtér
  -traktoros fűkasza vásárlás
  - új REPÜLŐTÉR TÁBLA és SZÉLJELZŐ kihelyezése

November 29.

IV. UL merevszárnyú és motoros sárkányrepülő szakmai továbbképzés

 

f
2001

Az egésznapos továbbképzésen 4 előadó, és 120 fő vett részt.

Előadók:
  - Pető Sándor (MKSSZ szakmai vezető)
  - Kerekes László (Szabad Repülők Szövetségének elnöke)
  - Waszlavik Miklós (Autogyro Scyscrusier Kft )
  - Dr. Demeter Balázs (Aneszteziológus szakorvos, mentőorvos )

Akik elfogadták meghívásunkat:
  - Martinesz Endre (Légügy)
  - Sebők Vendel (MKSSZ)
  - Mészáros József (Autogyro Scyscrusier Kft )


Részletes program: RENDEZVÉNYEK 2014

Fotók a rendezvényről: FOTÓK

Újraélesztés:

Az Országos Mentőszolgálat Alapítványa készített egy videót. A maffiafilmek "faggatási" helyszíneire hasonlító díszletek között az 54 éves színművész stílusosan az örökzöld Stayin' Alive (magyarul Életben maradni) zenéjére és ritmusára mutatja meg, hogy mit tegyünk, ha valaki rosszul lesz és eszméletét veszti a közelünkben. Ahogy minden oktatófilmben elmondják, nem szabad pánikolnunk: miután meggyőződtünk arról, hogy az illetőnek leállt a szíve, majd hívjuk a mentőket és azonnal kezdjük meg az újraélesztést. A kisfilm bemutatja azt is, hogy a szájból-szájba lélegeztetéssel nem kell foglalkozni, annál lényegesebb a szakszerű szívmasszázs, amit a mellkason összekulcsolt kézfejeinkkel való erőteljes nyomkodással tudunk helyesen végezni. Azért sem kell aggódnia, hogy esetleg túlságosan megnyomná az alanyt, hiszen a bajbajutott "törött bordával is hálás lesz, hogy megmentettük az életét". A kampány videó arra a fontos tényre szeretné felhívni a figyelmet, hogy csak a mellkas kompresszióval is lehetséges életet menteni, így ha csak a szájból-szájba lélegeztetés tartana vissza valakit a segítségnyújtástól (mint ahogy állítólag ez sokaknál valódi visszatartó erő), ezentúl ne féljenek közbelépni, ha életet kell menteni.

Csuja Imrénél menőbben még senki sem tanított újraélesztést

 FILM

 

 

Évadzáró - Óévbúcsúztató

f
2001
aNőtincsi tó
aa
a a
  aa
a a



Egy utolsó repülés 2014 szilveszterén.
Az óévbúcsúztatót  Diósjenőn a Play Wellnes Panzió  és Étteremben tartottuk.

 

Svédasztalos vacsora:
  - kemencében sült csülök
  - káposztás, csülkös bableves
  - sültburgonya
  - savanyúság
  - és nagyon finom, szintén kemencében sült túróslepény.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2015

 

2015 áprilistól a mozikban

f
2001

aa
a a
  aa
a a
  aa
  a
   

 

A film egyes jeleneteit Rétság repülőtéren, és a mellette lévő 400-as sportpályán, a sárga, rossz állapotban lévő épületben vették fel.
Az öltöző, sminkszoba, pihenő, a hangárban, a konyha, az autók és buszok a különböző technikai és egyéb felszerelésekkel a hangár előtti betonos részen parkoltak.            


ARGO2 film előzetes:
Így készült:
https://www.youtube.com/watch?v=21Gv29hnU5k

Rétság repülőtér
2:22 perc-nél:       Tank, sárga ház, robbanás
4:14-től  5:49-ig:   Német Tigris tank és a sárga háznál felvett jelenet. hangár
10:00 10:37-ig:      Rétság Repülőtéren kialakított gémeskút tetején felvett jelenet.
13:59 perc-nél:      Az operatőr mond néhány mondatot a filmről.
18:45 perc-nél:     Sárga épületből ugrás, robbanás.

Lásd:FOTÓK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

f
2001
400-as futópálya és a rossz épület
aa
a a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2015.07.26.

Vendégünk volt Hollandiából   Joost Conijn pilóta
 / előadó, művész és kalandor /

 

f
2001

aa
a a
  aa
a a
  aa
  a
  aa
   
   
   
   
  aa
   
  aa
   
  aa
   
  aa
   
  aa
   

Saját építésű, 2 személyes repülőgéppel Hollandiából, Amszterdamból érkezett hozzánk Joost Conijn pilóta.
Két hét volt az út. Leszállt néhány ország repülőterére, ahol eltöltött egy kis időt, majd tovább folytatta az utat Magyarországra. Ismerős által jutott el hozzánk.

UL repülőgépében Subaru 1.8-as motor van, a fa légcsavar Nógrád megyében, Nógrádsipeken készült.

Joost Conijn pilóta határozott, szerény, szereti a kihívásokat.
Nem mentes a vakmerőségtől, de nem vakmerő, aki rendíthetetlenül követi a kihívás izgalmait.
Utazik, filmez, fotózik és könyvet ír.
Régi álma volt, hogy szabadon szárnyaljon az égen.

Keresi a világban a helyet, ahol megvalósíthatja álmait.
Az ő alapvető munkája, a forma, tartalom, a művészet és a technológia.
Ötletes műszaki, gyakran primitív megoldásokat, dolgokat csinál nagy hittel. A projektek végrehajtása kihívás számára.

Hollandiában épített egy saját tervezésű repülőgépet, mellyel járja a világot.
Először jár európai területen, majd Belgium, Franciaország, Spanyolország déli része következett. A gép ellenállt a kihívásoknak.

Afrikai utazásának kezdetén összegyűlt benne a szorongás, idegesség, tudván mire számíthat ezekben az országokban. Aztán mégis összeszedte a bátorságát és elindult a hosszú útra.

Hollandiából Lelystad repülőtérről szállt fel.

Conijn története elvezet bennünket Marokkó mentén Nyugat-Szahara, Mauritánia, Mali, Niger, Csád, a Közép-afrikai Köztársaság, Dél-Szudánba, Ugandába és végül Kenyába, ahol a Kilimandzsáró örök havas csúcsai válnak láthatóvá.

Ugandában, mint feltételezett terrorista, börtönbe zárták, kémkedés gyanúja miatt. Majd rendeződtek a dolgok és folytatta tovább az utat. Kényszerleszállt a Szaharában. Homokviharokkal, hideggel-.meleggel kellett szembenéznie annak érdekében, hogy gépét megjavítsa és tovább repülhessen.

Négy hónapos Afrikai útjáról könyvet írt.


A könyvében beszámol váratlan eseményekről, érdekes helyekről és találkozásokról, melyet fotókkal tesz teljesebbé.

                  





Hívhatnánk  feltalálónak is:


- Hasán fekvő, négykerekű robogót készít, amely két részből áll, és a teste, egyfajta alváz, egy egységet alkotva.






- A marokkói sivatagban egy automatikus kapubejárót épít. Autó megközelítés során a kapu kinyílik






- Megépít egy fából készült autót, amely fa gázzal működik és bejárja vele Kelet-Európát. Románia, Moldova és Albánia.  A helyiek általában vendégszerető fogadtatásban részesítették őt.






FILM:
  https://www.youtube.com/watch?v=f8FisM59BfQ





Most Magyarországra látogatott. Egy-két hetet töltött itt.  Megnézte fentről a Balatont, leszállt néhány repülőtérre, majd Olaszország felé veszi az irányt.
Annyit elárult, leghőbb vágya egy új, egymás mellett lévő két üléses repülőgép megépítése. Legújabb kalandjairól is könyvet szeretne írni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016

 

2016. április- május
Társadalmi munkával kezdtük az évet

f
2001
a a
aa

 

Április elején megtartott közgyűlésen megbeszélésre került, ki milyen társadalmi munkát fog az idén elvállalni, elvégezni.
Egy napsütéses hétvégén nekiláttunk a munkáknak.
Meleg volt, a munka vidáman, családias hangulatban telt.
Eljöttek a barátok, családtagok, akik szintén segítettek.
Köszönet érte.

Az elvállalt feladatok:
- Repülőtér és a hangár körüli fűnyírás.
- Repülőtér oldalszegélyeire ránőtt fű levágása, a szegély újra  
   festése.
- Hangár kisöprés, rendrakás.
- Bútor - tűzhelytakarítás, portalanítás.
- Rendrakás az egyéb szekrényekben, polcokon.    
- Öltözőszekrények, satupad, szerszámos szekrény csiszolása, festése.

 

 

 

 

 

2016. május 07.
V. UL A1-A2 Szakmai Továbbképzés Rétság

f
2001

 

 

 

Lásd:FOTÓK

 

 

 

 

 

2016. május 28.
Esküvő a hangárban

f
2001

 

 

Lásd:FOTÓK

 

 

 

 

2016. december 30.
Óévbúcsúztató a repülőtéren

 

 

f
2001
a a

 

December 30. az év utolsó előtti napja. Szélcsend, napsütés, +12 fok, és sültkolbász az ebéd. Sok repüléssel és nagyon jó hangulatban telt el a nap. Az óévet pezsgővel búcsúztattuk el.

 

 

 

 

 

 

 

 

Médiák az eddigi rendezvényeinken

Gyöngyösi Tv

Pásztói Tv

Video-Info Tv

Rétsági Tv

Váci Tv

TV2

M1 Tv

Duna Tv

HírTv

ATV

Miskolci Rádió

Sláger Rádió

Aero Magazin

Blikk

Mai Lap

Nógrád Megyei Hírlap

Madártoll

Superinfo

Metro újság

Nógrádi Est

Panoráma képes világmagazin

Kapocs

Dunapart-Programajánló

Gyarmati Tv

Focus Rádió Salgótarján / élő adásban a főrendező/

Dunakanyar Rádió
/élő adásban a főrendező/

Honvédelmi Minisztérium lapja

Info Plusz TV

Ipoly Info Nógrád Megyei Turisztikai Rendezvénynaptár Ipoly Tv  Balassagyarmat  

Támogatóink 2003-tól:

Adrenalin Ágasegyháza
Apenta
Arany Ászok
Autószerelő és Vizsgáztató Állomás Rétság
BAT  Tobaco Pécsi Dohánygyár
Bau-Duo 2005 Kft. Budapest
Bánkgyöngye Panzió Bánk
Bánhida Biztonsági és Információs KFT Budapest
Bédi Betonüzem Rétság
BOPTRON Budapest
Bónus Party Szerviz Budapest
Buli Bútorbolt Rétság
Coca Cola
Decatlon
Dian Gumiszerelő Műhely Rétság
Dunakanyar Autócentrum Vác
Duna-Part műsorújság

Düfa-Meffert Rt.
Elattro Bútorház Vác
Fáradt Vándor Panzió Romhány
Fiat Márkakereskedés Budapest
Gálker Rétság
Hadkiegészítő Parancsnokság Salgótarján-Szolnok
Határőr Igazgatóság Balassagyarmat
Hege Műszeres Vizsgáztató Állomás Rétság
Hivatásos Tűzoltóság Balassagyarmat
Horváth Reklámstúdió Dejtár
Hörmann
Íjász Egylet Rétság  
IBSSA /Nemzetközi Testőr és Biztonsági Szolgálatok Szövetsége/  Budapest
Katlan Túrafelszerelési bolt Balassagyarmat
Kölyök Sziget Alapítvány Rétság
K&H Bank Budapest
Knaus Tabbert Group Nagyoroszi
Lókos Panzió Rétság
Lovas Egylet Rétság
MALÉV Zrt. Budapest
MH. Légvédelmi Rakétaezred Nagyoroszi
MH. Összhaderőnemi Parancsnokság
Magyar Fejlesztési Bank Budapest
Magyar Turizmus Zrt. Budapest
Maszlik Trans Hungary Kft. Vác
Megyeri Villamossági Szaküzlet Rétság
Mogul
Mosoly BT. Budapest
Névjegynaptár Rétság
Novaco
Nógrád Megye Közgyűlése Salgótarján
Nógrád Megyei Hírlap
Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság Salgótarján
Nógrádi Est
Opel Gyarmat
Önkéntes Tűzoltók Rétság
Ungor és Ungor Borház Ágasegyháza
Uni Glas Salgótarján
Uránus Kft Rétság
Pintér Művek Kecel
Promontor Borház Budapest
Provident Pénzügyi Rt. Budapest
Prime Kate Budapest
Pyro Paradios Tüzijáték Kereskedelmi BT. Rétság
Rámi-Ker Érsekvadkert
Rav Zrt. Vác
Red Bull
Rendőrkapitányság Rétság
Repülő Felkészítési Osztály Szolnok
Shevrolet Autószalon Vác
Sipi-Supi Kereskedelmi Szolgáltató Kft. Salgótarján
Stílus Bútorbolt Rétság
Szabolcs Élelmiszerbolt Szátok
Számviteli és Kereskedelmi Kft. Rétság
Szignó Karbantartó Kft. Rétság
Szobi Szörp
Szökőár (Búvár, Alpinista és Építő) Kft Budapest
59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Kecskemét
Tengerszem Panzió Bánk
Toi-Toi Kft. Budapest
Tokaji Kereskedőház
Tolmács község Önkormányzata
Tó Wellness Hotel Bánk
Trilakk Festékbolt Rétság
Városi Művelődési Központ és Könyvtár Rétság
Városi Önkormányzat Rétság
Vision Laser &Show Budapest
Zepter Budapest
Zwak
Zalabaromfi